Merken bouwen met content marketing

Een doelgroep die jou ziet als dé deskundige binnen je vakgebied. Jouw merk altijd top-of-mind bij je ideale doelgroep. Potentiële klanten die daadwerkelijk klanten worden en ook nog eens ambassadeurs voor je bedrijf worden.

Het klinkt je waarschijnlijk als muziek in de oren, maar is dit niet te mooi om waar te zijn? Dit alles is mogelijk wanneer je content marketing op de juiste manier inzet.

Wil jij bouwen aan je merk?

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en laten we er eens over brainstormen.

Contact

Wat is content marketing?

Bij content marketing draait het om het overbrengen van de juiste boodschap, aan de juiste doelgroep op het juiste moment (fase in de funnel).

Het is een vorm van marketing waarbij je gebruik maakt van de kracht van informatie. Diverse kanalen worden ingezet om, door middel van waardevolle content, de boodschap van je merk over te brengen.

Er zijn allerlei soorten content die gecreëerd kunnen worden. Voorbeelden van kanalen waarmee je deze content over kunt brengen naar je doelgroep zijn:

  • Je website: denk hierbij bijvoorbeeld aan het schrijven van informatieve blogs waarmee je vragen van je doelgroep beantwoordt.
  • Nieuwsbrieven waarin je niet je producten promoot, maar actuele zaken bespreekt.
  • Social media: door het posten van nuttige informatie en de interactie met je doelgroep op te zoeken.
  • Berichten en posts via betaalde kanalen zoals Google en Facebook Ads.

Van klant tot ambassadeur

Omdat content marketing breed inzetbaar is, stelt het je in staat om jouw doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment te bereiken. In plaats van het rechtstreeks promoten van een product of dienst doe je dit bij content marketing indirect. Je deelt hoogwaardige content waar je doelgroep naar op zoek is. Door de interactie op te zoeken met je doelgroep bouw je aan een community.

Je profileert jouw bedrijf als betrouwbaar en een expert binnen je vakgebied waardoor je autoriteit uitstraalt. Als merk ben je top-of-mind doordat je continu inspeelt op de behoeften van je doelgroep. Hierdoor wordt je merk niet alleen herkend, maar ook herinnerd.

Wanneer je dit bereikt word je beloond met een trouwe schare klanten die niet alleen converteren, maar via mond-tot-mond reclame ook anderen zullen overtuigen van jouw merk!

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Het lijkt eenvoudig, je doelgroep bepalen. In de praktijk zien we echter vaak dat hier best wat hulp bij nodig is. Een doelgroep moet niet te breed, maar ook niet te specifiek zijn. Wij helpen je bij het definiëren van de juiste doelgroepen voor jouw bedrijf.

Vervolgens gaan we inzichtelijk maken hoe de customer journey van deze doelgroep eruit ziet. Waar begint deze, waar is de potentiële klant naar op zoek en wat heeft hij nodig om over te gaan tot conversie?

Als dit helder is gaan we de content mappen, we gaan bepalen welke content waar beschikbaar moet zijn in de verschillende fases van de customer journey.

Vervolgens gaan we aan de slag met de daadwerkelijke content. Uiteraard meten we de resultaten en bespreken deze met je, waarna we kunnen gaan optimaliseren.