Meer online zichtbaarheid met SEO
Wil je meer traffic en omzet, maar worstel je met je organische zichtbaarheid? Als doorgewinterde SEO’ers gaan we geen uitdaging uit de weg. We gaan graag met je in gesprek om te kijken wat voor jouw organisatie de beste SEO-strategie is.
Inmiddels hebben we meer dan zeven jaar ervaring met SEO. We hebben gewerkt voor veel verschillende bedrijven die actief zijn in allerlei branches. Van A-bedrijven tot aan MKB-ondernemingen.
Meer online zichtbaarheid?
Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en laten we er eens over brainstormen.
ContactWat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization, ook wel zoekmachineoptimalisatie. Het is erop gericht om een website zo hoog mogelijk in de organische resultaten van een zoekmachine te laten ranken op relevante zoekwoorden.
Organische zoekresultaten zijn niet-betaalde resultaten en staan onder de advertenties in een zoekmachine.
SEO bestaat uit drie onderdelen: techniek, content en autoriteit. Content wordt ook wel onsite SEO genoemd en autoriteit offsite SEO.
Content
Wat als je techniek wel op orde is, maar je content niet vaak genoeg wordt gezien of je niet de juiste content hebt gecreëerd?
Onze content aanpak richt zich op de zoekintentie van de gebruiker in de juiste fase van hun journey. We zorgen ervoor dat je de juiste content aan de juiste mensen op het juiste moment laat zien.
Content onderdelen waarbij wij kunnen helpen:
- Content audit
- Zoekwoordenonderzoek
- GAP-analyse
- Content briefings
- On-page optimalisatie
Techniek
Ook al heb je goede content en een mooi vormgegeven website, als het niet voldoet aan de richtlijnen van zoekmachines, kan het zijn dat deze content niet goed wordt gezien. Wij zorgen ervoor dat belangrijke content door de juiste doelgroep wordt gezien.
Technische onderdelen waarbij wij kunnen helpen:
- Technische audit
- Websitesnelheid
- Site migratie
- Crawlbudget optimalisatie
Autoriteit
Dit is een hele belangrijke pijler binnen SEO. Vergelijk het als stemmen. Hoe meer stemmen jij krijgt van relevante en waardevolle websites, hoe hoger jouw website wordt gewaardeerd. Echter, is het een uitdagende pijler. Je moet namelijk heel creatief zijn om deze stemmen te ontvangen.
Onderdelen waar wij bij kunnen helpen:
- Autoriteit audit
- Langetermijn linkstrategie
- GAP-analyse
Waarom is SEO belangrijk?
Door SEO vergroot je je zichtbaarheid in zoekmachines. Het zorgt er namelijk voor dat je beter en op meer relevante zoekwoorden rankt. Aangezien de meeste consumenten hun zoektocht starten in Google, is organische zichtbaarheid dus van groot belang. En aangezien mensen niet naar de tweede pagina gaan, is ranken op de eerste pagina dus ontzettend belangrijk.
Heb je een goede positie in Google en weet je deze goed vast te houden? Dan leidt dat tot een continue stroom aan traffic. Tel daarbij op dat organisch verkeer vaak een hoger conversiepercentage heeft dan betaald verkeer en je begrijpt het belang van SEO.
De eerste stap naar meer online zichtbaarheid is het strategisch optimaliseren van je website voor zoekmachines. Wanneer je website voldoet aan de basisprincipes voor content, techniek en autoriteit kun je al snel mooie resultaten behalen.
Een stijging van organische traffic kan direct impact hebben op je commerciële doelstellingen, of die nu gericht zijn op sales of op leads.
Wat voor resultaten kun je verwachten?
Een solide SEO-strategie kan je business doen veranderen en kan verschillende resultaten als gevolg hebben. Een aantal hiervan zijn:
- Hoger marktaandeel
- Stijging in websiteverkeer
- Meer leads
- Hogere conversiepercentages
- Afname van advertentiekosten
- Synergie tussen alle marketingdisciplines
Hoe ziet onze aanpak eruit?
Wij helpen klanten met het vergroten van hun online zichtbaarheid door hun traffic en rankings op relevante zoekwoorden te laten stijgen. Elke benadering vanuit ons is op maat gemaakt voor de klant. Elk bedrijf en website zijn immers anders. Echter, over het algemeen bestaat onze aanpak uit drie fasen.
1. Analyse
In deze fase analyseren we jouw website grondig op het gebied van techniek, content en autoriteit om de kansen en uitdagingen inzichtelijk te maken.
Vervolgens voeren we een concurrentieanalyse uit om nog meer kansen te verzamelen. Dit doen we bijvoorbeeld aan de hand van een GAP-analyse, waarbij we kijken waar de concurrent op scoort en jij nog niet. Ditzelfde doen we op het gebied van autoriteit. Van welke relevante websites krijgen zij backlinks en jij niet.
2. Strategie
Na de analyse fase maken we een op maat gemaakte strategische roadmap. Deze roadmap raakt elke pijler binnen SEO (techniek, content en autoriteit). We zorgen er daarbij voor dat de strategie alle relevante keywords voor jou website dekt.
De strategie zal ook de andere marketingkanalen ondersteunen. We vinden het namelijk belangrijk om ook naar het grotere plaatje te kijken.
3. Uitvoer
Deze fase bestaat uit het optimaliseren van je website. Afhankelijk van jouw situatie doen we dit in samenwerking met contentmarketeers, webdevelopers en/of andere specialisten.
Ook kijken we verder dan je eigen website. Dit doen we aan de hand van linkbuilding. We voeren verschillende tactieken uit voor het verkrijgen van relevante en waardevolle backlinks.
4. Meten is weten
Alles wat we doen meten we aan de hand van eigen ontwikkelde dashboards. We willen namelijk weten wat de inspanningen opleveren. Alle beslissingen die we maken worden dan ook gebaseerd op data.
Liever een strategische partner?
Heb je behoefte aan een partner om op strategisch vlak mee te sparren? Dan denken we graag met je mee. We bespreken de uitdagingen en kijken vervolgens naar oplossingen en kansen.